Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Billigere hørebøffer fra B&O

Beoplay H4 er en hidtil billigste i B&Os serie af over-ear-hovedtelefoner.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Beoplay H4 har tydelige rødder i B&O PLAYs designarv og er designet med det klare mål at definere en ny arketype for musikelskere med sans for ikonisk enkelhed. De rene linjer, det minimalistiske udtryk med få visuelle elementer og det konsekvente fokus på det absolut vigtigste, gør Beoplay H4 til noget helt særligt.

"Den grundlæggende filosofi hos B&O PLAY er at levere autentisk lyd – at tænke hver del separat for at optimere og forenkle både form og funktion, så musikken bliver en autentisk oplevelse, der appellerer til alle vores sanser. Vores store udfordring var, at det skulle komme til udtryk i hver eneste lille detalje", siger Jakob Wagner.

Ærlige materialer

Beoplay H4 leveres med ørepuder og hovedbøjle beklædt med blødt lammeskind. På indersiden af ørepuderne sidder der hukommelsesskum, som tilpasser sig ørets form og kurver, så ørepuderne altid sidder godt og tæt.
Ørepuderne isolerer mod støj udefra (passiv støjisolering), så du kan koncentrere dig om musikken, og så den ikke kan høres af omgivelserne.

Skiverne på ørekopperne er fremstillet af aluminium, der er stemplet, poleret og anodiseret, mens logoet på pladen er lasergraveret i en matchende farve. Kablet til hovedtelefonerne er beklædt med flettet tekstil og er – som en smart detalje – synligt ved overgangen mellem ørekop og hovedbøjle. Gliderne er lavet af rustfrit, børstet PVD-coatet stål, hvilket giver dem et både slankt og robust design.

Enkel brugerflade

Beoplay H4 leveres med en simpel og intuitiv brugerflade med tre knapper, et mikro-USB-stik og et 3,5-mmjackstik, der diskret integreres i det robuste, men samtidig meget fine materiale, der udgør hovedtelefonernes hus. Brugerfladen er designet til at være så brugervenlig og enkel som overhovedet muligt. Tryk på midterknappen for at besvare/afslutte opkald og starte eller sætte afspilningen på pause, tryk på den øverste eller nederste knap for at regulere lydstyrken og for at springe over numre, og tryk samtidigt på den øverste og nederste knap for at parre hovedtelefonerne via Bluetooth.

Beoplay H4 kan afspille musik trådløst i helt op til 19 timer på blot 2,5 timers opladning. Hvis Beoplay H4 løber tør for strøm, skal du bare tilslutte det medfølgende mini-jackkabel for at fortsætte med at høre musik.

Juster lydprofilen

Beoplay H4 er kompatibel med Beoplay App til Android, iPhone og Apple Watch, der giver dig en række muligheder for at tilpasse lyden til din personlige smag:

• Bang & Olufsens lydingeniører har udviklet fire forskellige lydprofiler specifikt til Beoplay H4: Commute, Clear, Workout og Podcast.
• Med den intuitive B&O PLAY ToneTouch kan brugerne selv justere tone og lydbillede. Brugerfladen gør det muligt for brugerne at afprøve forskellige lydindstillinger og finde den, der passer bedst til situationen. Når lyden er færdigindstillet, gemmer Beoplay H4 indstillingen, indtil lyden indstilles igen.
• Når appen er forbundet med Beoplay H4, er det let at overvåge hovedtelefonernes batteristatus.
• Brugerne kan styre musikken (play, pause, frem, tilbage), og de kan tilpasse den enkelte hovedtelefon i appen ved at give den en specifik farve og et specifikt navn.
• Ved at forbinde Beoplay H4 med Beoplay App kan brugerne også modtage softwareopdateringer over internettet.

Beoplay H4 lanceres i Charcoal Grey og fås til en vejledende udsalgspris på 2.299 kroner. Der medfølger et opladerkabel og et audiokabel.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere