Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Det er mindre end et år siden, at Tjeep trådte ind på det danske mobilmarked med løftet om ultrabillig, eller endda helt gratis, telefoni, finansieret af reklamer.
Modellen har tilsyneladende ikke trukket et tilstrækkeligt antal kunder til, mens samarbejdspartnere har svigtet og nye investorer har tøvet med at smide penge i selskabet. De to sidste årsager angives af Tjeep, som forklaring på konkursen.
Fredag måtte selskabet således smide håndklædet i ringen, og det resulterede i, at kundernes telefonnumre kort tid efter var lukket. Der gik dog ikke lang tid, før de igen var aktive. Teleskabet Greentel trådte til med en redning.
Selskabet har overtaget Tjeeps kunder, som beholder deres mobilnummer og kan bruge mobilen, som de plejer. Under hvilke vilkår vil blive oplyst pr mail.