Af Mette Eklund Andersen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Har du en nyere Samsung-smartphone såsom Galaxy S7, S8 osv., og er du bange for store udgifter til reparation, så er du lige i målgruppen til Samsungs nyeste tiltag: En forsikring ved navn Samsung Mobile Care til nyere mobiltelefoner fra selvsamme producent.
Forsikringen er skabt i samarbejde med forsikringsselskabet Allianz, og skal sikre dig at dine reparationer altid sker med originale Samsung-dele og af autoriserede teknikere.
” Vi ved, at livet kan være uforudsigeligt og vi ønsker, at vores kunder skal føle sig trygge, når de bruger en Samsung-telefon. Ved at tilbyde en reparationsgaranti og service direkte fra et af vores autoriserede servicecentre, kan vi sikre, at kvaliteten opretholdes, samtidig med at produktets levetid forlænges ", siger Oscar Nöjd, Business Development Manager Mobil for Samsung i Norden.
Den nye Samsung Mobile Care dækker op til to uheldsskader indenfor et tidsrum af to år. Samsung skriver, at forsikringen fungerer som et supplement til en garanti eller familieforsikring, og når hverken reklamationsretten eller den almindelige garanti kompenserer for skader forårsaget af uheld, tab af telefonen eller væskeskader, så gør Samsung Mobile Care det derimod.
Samsung Mobile Care koster 969 kr. for to års forsikring, eller 49 kr. om måneden i 24 måneder. Se mere om Samsung Mobile Care og dens dækning her http://www.samsung.dk/mobilecare