Kendt hifi-mærke bliver nu væsentligt billigere

Den fremadstormende lydbutik Hififreaks har snuppet Cambridge Audio fra HifiKlubben. For kunderne betyder det et prisfald på op til 50 procent, mens Hififreaks kan se frem til en en meromsætning på 25 millioner kroner og en udvidelse med 10-15 ekstra ansatte.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

En appelsin af de helt store er faldet i HiFifreaks’ turban. Den unge hi-fi-webshop på Amager, som sælger direkte til forbrugerne uden fordyrende mellemled, har landet en aftale med engelske Cambridge Audio og skal nu sælge det kendte topmærke til audiofile feinschmeckere i Danmark, Norge og Sverige. Aftalen er et tigerspring for HiFifreaks, der overtager distributionen efter Hifiklubben. I forbindelse med overtagelsen sænkes priserne med mellem 10 og 50 procent."

Det vil formentlig øge vores omsætning med 25 millioner kroner og føre til 10-15 nyansættelser", fortæller Daniel Juel Nielsen, der er en af stifterne af HiFifreaks.

"Vi skal sælge hele deres produktkatalog, det vil blandt andet sige 35 hi-fi-produkter, syv sound bars og 30 højttalere, i Danmark, Norge og Sverige, tilføjer han. Der vil være produkter fra 1000 til 50.000 kroner."

Kan præsentere Edge-serien

Aftalen falder i hak på et yderst gunstigt tidspunkt, da det giver HiFifreaks mulighed for at præsentere Cambridge Audios ny topprodukt, jubilæumsserien Edge. Ni ingeniører har i anledning af Cambridge Audios 50 års jubilæum fået helt frie hænder i tre år til at skabe en ny forstærkerserie for blandt andet at hylde firmastifteren, professor Gordon Edge. Omkostninger, tidsforbrug og valg af komponenter skulle ikke diskuteres. Men de komponenter, der skulle vælges, skulle kun vælges ud fra, om de var med til at skabe den rene, ægte lyd, som var målet. Og nu kan topmodellen, en kombineret netværksforforstærker og effektforstærker til 50.000 kroner, erhverves på HiFifreaks.dk. Det samme kan resten af serien.

30 dages fortrydelsesret

Det ny samarbejde med Cambridge Audio ændrer ikke på HiFifreaks’ forretningsmodel, hvor fysiske butikker er erstattet af en webshop. Men kunderne risikerer ikke at købe katten i sækken. Der er en unik fortrydelsesret. Man kan lytte til sit ny anlæg i 30 dage og sende det tilbage, hvis man ikke er tilfreds. Blandt de mærker, HiFifreaks sælger er Audiolab, Boston Acoustics, Densen Audio, Kimber Kable, Marantz, Mission, Sumiko, STAX, Triangle, QED, Welltempered og Wharfedale.

Holdet bag Hififreaks. Holdet bag Hififreaks.
Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S