Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Få kontaktløst hotelophold i Danmark - alt klares med en app hos citizenM

Gæster hos CitizenM kan åbne deres værelse, oprette et nøglekort, scanne pas, bestille mad og tjekke ud med deres smartphone, helt uden fysisk kontakt med personale.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Corona-pandemien har givet rejsende et fornyet fokus på sundhed og sikkerhed. Med den nye app har citizenM gjort en indsats for at gæsterne kan føle sig ekstra trygge under hele opholdet.

Gæster kan åbne deres værelse eller oprette et nøglekort via deres egen mobile enhed. Scanning af pas ved selvbetjeningsterminaler er overflødigt – det kan klares gennem appen. Når gæster tjekker ind, kan de bruge deres telefon til at låse op for deres værelse, bestille mad og drikkevarer, styre indklima og underholdning samt bestille ekstra puder, toiletartikler, morgenvækning og til sidst kan man tjekke ud, når opholdet er forbi. I dag har rejsende et fornyet fokus på sundhed og sikkerhed. Med appen og den kontaktløse oplevelse kan citizenM-gæster nu føle sig ekstra trygge under hele opholdet.

Ud over den kontaktløse hoteloplevelse kan appen hjælpe brugerne med at opdage byens hotspots, låse op for særlige fordele og finde de mest grønne områder og løberuter. For nemheds skyld er der et søgefilter til gåafstand for at fremhæve attraktioner, der kun er en kort gåtur fra ethvert citizenM-hotel.

Sikkerhed hos citizenM

En kontaktløs oplevelse er ikke den eneste sikkerhedsforanstaltning for gæster på deres kommende rejse. Siden citizenM alene tilbyder én værelsestype, har det været nemt at implementere nye hygiejnestandarder. Værelserne har få rengøringsoverflader, der består af materialer som Corian, og ingen tæpper, sengetæpper eller chokolade på puderne. Hvert enkelt værelse er altid blevet ventileret med 100% frisk luft (i stedet for recirkuleret). Hotelbrandet er desuden gået over til en valgfri husholdningsservice for at øge hygiejnesikkerheden - medmindre gæsterne beder om rengøring, kommer ingen ind på værelset.

Som noget nyt har ethvert hotel desuden strategisk placeret desinfektionsstationer for alle gæster og ansatte. Sociale distanceringsskilte og sikkerhedsruter er tydeligt markeret. Elektrostatiske sprøjter er desuden klar til at desinficere baggage, fællesområder og værelser efter udtjekning. Desuden garanterer alle citizenMs vaskeripartnere at levere desinficeret rent linned.

Effektive små teams er til stede nat og dag. Gæster ser derfor ofte de samme ansigter og kommer i kontakt med færre medarbejdere end på et typisk hotel, der har 100 mennesker på arbejde på ethvert givent tidspunkt. Morgenmaden er forseglet i poser og er til rådighed som værelseslevering og takeaway. Baristafremstillet kaffe og cocktails kan stadig fås i kantineM.

For at begrænse fysisk interaktion har hotelkæden indført kontantløse betalinger på tværs af hele sin portefølje – husreglerne er også på plads alle locations for at yde en ekstra sikkerhed.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere