Philips klar med nye trådløse lydprodukter til hjemmebiografen

Det nye Philips Fidelio-system er baseret på den trådløse DTS Play-Fi-teknologi og består af både soundbar, subwoofer og højttaler i kvalitetsdesign.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Philips udvider muligheder for at forbinde sine lyd- og billedenheder trådløst med en række nye produkter, baseret på DTS Play-Fi-teknologien.

Den nye serie består af Fidelio FB1 soundbar, Fidelio FW1 subwoofer og Fidelio FS1 højtaler.

Den er baseret på et »intelligent« økosystem, hvor hver højttaler kan registrere, når den er blevet tilsluttet en anden, uanset om det er FB1-soundbaren til FW1-subwooferen eller ved at tilføje FS1 som de bagerste kanaler eller tilføje en anden FS1 til at lave et stereopar. I hvert tilfælde vil produkterne justere automatisk for at sikre, at den bedst mulige akustiske ydeevne leveres.

Stor lyd og lækkert design

Fidelio FB1 er en diskret, slim-line 7.1.2-soundbar, specielt designet til at komplementere de seneste kantfrie, minimalistiske high-end-tv'er. Den har 15 drivere og 310 W styrke.

Soundbaren er opdelt i uafhængige kabinetter til dens LCR-sektioner for at sikre stor klarhed. Hver af LCR-kanalerne har også et par mellemtone-drivere monteret på hver side af en diskanthøjttaler i et klassisk d'Appolito-arrangement for bedre integration af mellem- og høj områdelyden.

To sidevendte drivere er monteret, en i hver ende af soundbaren for yderligere at udvide lyden i rummet og for at skabe en overbevisende surround-effekt. To dedikerede Dolby Atmos-drivere monteret på toppen af soundbaren på hver side af et dedikeret baskabinet med to subwoofere gør lydoplevelsen endnu større.

Der er Muirhead-læder omkring kanten af soundbaren, som er beklædt med akustisk gennemsigtigt metalnet.

Styrke til store rum

Den trådløse Fidelio FW1-subwoofer har en stor nedadvendt 8" bashøjttaler-driver suppleret af to sidemonterede, store passive radiatorer - der arbejder back-to-back - og med en kraftig 200W forstærker for at give dyb, hurtig og detaljeret bas.

Designet er udført i en blanding af Muirhead-læder og træfinish med en top af børstet aluminium.

Den trådløse FS1-højttaler har et fleksibelt tre-vejs-design, der gør det muligt at bruge den som enten en enkelt enhed, som et stereopar eller som satellithøjttalere i et 7.1.4-system med FB1 og FW1.

Specifikation inkluderer en frontvendt diskanthøjttaler, en vinklet, opadrettet mellemtoneenhed og en nedadvendt bashøjttaler i sin egen dedikerede del af kabinettet. Basydelsen forstærkes yderligere af tilføjelsen af to passive radiatorer.

En styrke på 60W gør det muligt for FS1 at spille mellemstore til større rum op.

FS1 deler designprofil de øvrige produkter, i sin blanding af Muirhead-læder og metal. Indbyggede LED-lys synkroniserer med Philips' Ambilight-tv, så lys-effekterne fylder hele rummet.

De nye Philips Fidelio AV-produkter kommer i butikkerne senere på året. Lanceringsdato og priser er endnu ikke annonceret.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil