Ny platform skal gøre det nemmere at livestreame i professionel kvalitet

BlueJeans Studio er en ny alt-i-en-platform rettet mod produktion og livestreaming. Tanken bag er at gør det let og overkommeligt for virksomheder at skabe livestreams, der ser ordentlig ud.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Lars Bennetzen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Virksomheder bruger i stigende grad onlineindhold til at skabe eller styrke deres brand i form af videoer og streaming – men også i form af møder og konferencer.

Men det er ikke altid lige nemt at få den slags profilering op at stå. Derfor lancerer Verizon Business nu BlueJeans Studio, som er en alt i en-platform til produktion og streaming.

I en pressemeddelelse forklarer selskabet, at ”virtuelle events er blevet en integreret del af enhver forretningsstrategi uanset, om det gælder individuelle aktører, der opbygger brandsynlighed, eller for team i virksomheder, der arbejder med kommunikation, træning eller lead-generering.”

Flotte virtuelle events

Ifølge Verizon Business vil den nye BlueJeans Studio gøre det lettere at producere flotte virtuelle events og livestreams i professionel kvalitet, uden at det kræver produktions- eller teknisk erfaring.

”Fra Studio-dashboardet kan man nemt skabe events på tv-produktionsniveau, der engagerer og imponerer publikum, mens de hjælper med at løfte deres brand og udvikle deres reach,” skriver Verizon Business.

Nogle af de muligheder, der kommer med BlueJeans Studio, er samtidig livestream til Facebook, YouTube, Twitter, Twitch og andre streamingplatforme – eller integration af livestream eller en forudindspillet event på et websted.

Fordelene samlet

Ifølge Verizon Business er dette de vigtigste argumenter for BlueJeans Studio:

• Ingen teknisk integration: BlueJeans Studio er webbaseret og indbygget i BlueJeans Events-platformen for at gøre det muligt for enhver at være vært og at administrere samt skabe events uden teknisk eller AV-support.

• Brugervenlighed: Ingen ekspertise påkrævet.

• Omkostningseffektiv: Brands kan spare meget i forhold til at ansætte produktions- og AV-support til at forbedre det visuelle udtryk ved alle events. Man abonnerer på platformen.

• Alt i en-begivenhedsplatform: Send invitation, få begivenhed sikret, få analyser efter begivenheder, og spar optagelsestimer.

• Høj videokvalitet: Billedkvaliteten 1080p.

• Highlight oplægsholdere: Få en kapacitet på op til 150 oplægsholdere.

• Vært for et ubegrænset antal events: Månedlige og årlige abonnementer giver brugerne mulighed for at være vært for så mange begivenheder, som det er nødvendigt, i stedet for at betale pr. begivenhed.

BlueJeans Studio lanceres som en inkluderet funktion i BlueJeans Events og vil snart være tilgængelig uden ekstra omkostninger for firmaer med et Events-abonnement.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra Conscia

Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job