Telegigant giver dansker ansvaret for sine globale marketingaktiviteter

En af dansk erhvervslivs helt tunge profiler skifter retning med det formål at være med til at revolutionere telebranchen.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Han har bred ballast som marketing- og digitaliseringsstrateg hos en række store brands som Den Internationale Olympiske Komité, MTV og LEGO, ligesom CV’et tæller stillinger som Head of Social Media i DR og Senior Vice President i Viacom. Derudover har han været udnævnt til en af de 25 mest innovative europæiske marketingledere af analysevirksomheden The Holmes Report. Nu kaster Lars Silberbauer sig over en ny udfordring i telebranchen.

Lars Silberbauer. Lars Silberbauer.

Danskeren er således ansat som ny Chief Marketing Officer i HMD Global, producenten af Nokias telefoner og tablets. Her kommer han til at stå i spidsen for virksomhedens globale marketingaktiviteter og i særlig grad promoveringen af en ny abonnementstjeneste, der har til formål at ændre på den negative påvirkning, som telefonproduktion og -ejerskab kan have.

Vil forsøge at ændre verden

”Det tiltaler mig enormt at være med til at sætte nye standarder for telebranchen i forhold til bæredygtighed. Vi har netop lanceret en ny cirkulær abonnementstjeneste, der omdefinerer ejerskabet af mobiltelefoner og forlænger telefonernes levetid i et oprigtig forsøg på at ændre verden. Det er en ekstremt spændende vej, HMD Global er på vej ned ad, og jeg føler mig sikker på, at jeg kan bidrage positivt til at forløse virksomhedens og forretningsmodellens store potentiale,” siger Lars Silberbauer.

Ved siden af præstationerne inden for marketing og digitalisering har Lars Silberbauer i flere år været en flittigt benyttet taler på internationale konferencer som Cannes Lion, Open World i San Fransisco og LeWeb i Paris.

Mere om samme emne

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S