Af Jens Bertelsen, Computerworld Online
Væksten i fynske Ecarisma fortsætter, og e-business-virksomheden er nu yderligere inde i varmen hos Mærsk Datas ventureselskab, Maersk e-World.
Mærsk-selskabet har forøget sin ejerandel i Ecarisma fra 25 til 40,4 procent, og kapitalen skal hjælpe med at finansiere åbningen af en ny afdeling i Århus.
Ecarisma udvikler skræddersyede e-businessløsninger til kunder som Randers Reb, Mærsk Olie og Gas, Lego og Dandy. Firmaet mener, at succesen skyldes en forretningsmæssig tilgang til kunderne i modsætning til de konkurrenter, der rådgiver ud fra en mere teknisk betragtning.
Maersk e-World købte i april en fjerdedel af aktierne af Ecarismas grundlægger og direktør, Christoffer Skjoldborg, der ejer resten af selskabet. Skjoldborg har tidligere forklaret, hvordan den syvtakkede Mærsk-stjerne både gav Ecarisma økonomisk opbakning og prestige, og siden april er antallet af medarbejdere fordoblet til 26.