Af Jakob Risom
? Ingen kommentarer. Det er en sag mellem Fair Forsikring og Valtech, som ikke skal diskuteres i pressen.
Sådan har svaret lydt i den forløbne uge, hver gang Computerworld kontaktede Internet-konsulenthuset Valtech for en kommentar til de anklager, Fair Forsikring er kommet med. Til sidst sendte vi artiklen (på side 6, red.) til gennemlæsning hos Valtech, og det fik administrerende direktør Henrik Haagen til at sende en e-mail med følgende ordlyd:
?Som konsulenthus og rådgiver vil det være meget forkert at gå i en dialog om kundeforhold i pressen. Vi værner meget om både kundernes og vores eget image. Det handler om fortrolighed, og den vil vi ikke bryde, selvom vi bliver udsat for nogle ensidige beskyldninger?.
Vi ser forløbet på en anden måde
?Vi ønsker således ikke at gå ind i en konkret polemik med en kunde, men det er klart, at vi ser forløbet på en anden måde, og at det, for at et projekt af denne karakter kan blive en succes, kræver, at begge parter bidrager til processen i nødvendigt omfang.
Netop fordi vi selv har den holdning, at to forretningspartnere enten må tale om tingene eller som her få en uenighed afgjort på en ordentlig måde, forstår vi ikke baggrunden for, at Fair har valgt at gå til pressen med denne sag.?
Henrik Haagen mener i øvrigt ikke, at sagen drejer sig om 16 millioner kroner, men om 13 millioner kroner. En aftale om aflevering af det endelige projekt 1. kvartal 2002 har heller aldrig været på tale, siger Henrik Haagen.