Avatar billede madsen77 Nybegynder
23. juni 2015 - 20:18 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg 2 lister med mange navne til at blive gengivet 1 gang?

Hej

Har et lille problem med Excel. Tror måske det er en ret simpel kode der skal til, men har ikke kunne finde svaret nogen steder.

jeg har et regneark med 6 faneblade med (person)navne i kolonne A. Mange af navnene er forskellige, men nogle er også ens. I det 7'ende faneblad vil jeg lave en liste i kolonne A med alle navnene, men de må kun stå der 1 gang per unik navn. De 6 faneblade bliver løbende opdateret af andre brugere, så jeg har brug for at min samlede liste er dynamisk.

På forhånd tak

Michael
Avatar billede jens48 Ekspert
24. juni 2015 - 02:46 #1
Hvis du højreklikker på hvert af de første 6 faneblad og under Vis Koder indsætter nedenstående makro (indsæt samme makro 6 gange), vil du hver gang du skriver et navn ind i kolonne A på disse ark få navnet overført til samlearket (her benævnt "All"), hvis navnet ikke eksisterer der i forvejen.
Hvis du sletter et navn fjernes den dog ikke fra "All".

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
On Error Resume Next
LastRow = Sheets("All").Cells(65356, 1).End(xlUp).Row
If Application.CountIf(Sheets("All").Range("A:A"), Target) = 0 Then
Target.Copy Destination:=Sheets("All").Range("A" & LastRow + 1)
End If
End Sub
Avatar billede madsen77 Nybegynder
24. juni 2015 - 15:11 #2
Hej Jens

Tak for det. Det virker nogenlunde - dog overskriver det samme felt hver gang jeg skriver noget nyt i et af de 6 ark. Dvs. jeg vil aldrig få andet en det nyeste navn i mit samleark.

Kan du løse den problematik?

Michael
Avatar billede natkatten Mester
24. juni 2015 - 19:11 #3
En lidt anderledes løsning findes her:

http://gratisupload.dk/f/8sbr17qf29/

Er ikke afhængig af hvor mange ark, der oprettes med navne, idet den leder alle ark igennem undtagen et overbliksark, hvor de unikke navne fra kolonne A samles.

Løsningen kan forfines med såvel autosortering mv.
Avatar billede jens48 Ekspert
25. juni 2015 - 01:36 #4
Makroen virker her på min model. Den eneste måde jeg kan få den til at virke som du siger den gør er ved at skrive l (som i Lars) i stedet for 1 (en) i linie 6 ("A" & LastRow + 1)
Men det er vel for banalt.

Ellers ser Natkattens forslag ud til at virke Ok.