Avatar billede RazzP Mester
11. januar 2017 - 14:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

HVIS(OG formel til at finde tekst i excel

Hejsa.

Jeg har denne formel:

=HVIS(HVIS(ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)+HVIS(ER.TAL(FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)>=1;SAND;FALSK)

Men jeg vil gerne at begge betingelser bliver opfyldt for den er sand og ikke bare den ene af dem. Men kan ikke få den drejet til hvordan min HVIS(OG skal se ud?
11. januar 2017 - 15:04 #1
=HVIS((HVIS(HVIS(ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0));(HVIS(ER.TAL(FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)>=1;SAND;FALSK)));"Begge OK";"Mindst En Fejl")
11. januar 2017 - 15:04 #2
Der manglede lige et OG...

=HVIS(OG(HVIS(HVIS(ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0));(HVIS(ER.TAL(FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)>=1;SAND;FALSK)));"Begge OK";"Mindst En Fejl")
Avatar billede madklub Guru
11. januar 2017 - 15:05 #3
=1=ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1)))*ER.TAL(FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1)))
Avatar billede madklub Guru
11. januar 2017 - 15:07 #4
Men "asdfasdfasdfstolasdfasdfasfsortsdfgsdfgsdfgsdfg" giver SAND.
Er det det du vil have?
Avatar billede RazzP Mester
11. januar 2017 - 15:18 #5
=HVIS(OG(HVIS(HVIS(ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0));(HVIS(ER.TAL(FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)>=1;SAND;FALSK)));"Begge OK";"Mindst En Fejl")

Den giver fejl.

madklub:
Nej desværre ikke.

Det jeg søger er at to betingelser skal være opfyldt for at den er sand, ellers falsk. Formlen skal bruges i en betinget formatering.
11. januar 2017 - 15:25 #6
RazzP - din første HVIS siver 1 og 0 - så du skal lige tilføje noget = 1 eller ændre til SAND / FALSK

Det eneste de skal ske er
=HVIS(OG(  din formel 1, som giver sand/falsk  ;  din formel 2, som giver sand/falsk  ); "begge ok";"mindst en fejl")

Så ind i en Hvis(og( med dine to formler
Avatar billede ebea Ekspert
11. januar 2017 - 15:29 #7
Evt:
=HVIS(ELLER(A1="STOL";A1="SORT");"FALSK";SAND)
11. januar 2017 - 15:38 #8
=HVIS(OG(HVIS(HVIS(ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)=1);(HVIS(ER.TAL(FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1);1));1;0)>=1;SAND;FALSK)));"Begge OK";"Mindst En Fejl")
Avatar billede RazzP Mester
11. januar 2017 - 15:45 #9
Den skriver desværre stadig fejl smartoffice_dk

Denne gang er det ved =1);
11. januar 2017 - 16:16 #10
Oversætter du selv... denne her virker

=IF(AND(ISNUMBER(FIND("STOL";UPPER(A1)));ISNUMBER(FIND("SORT";UPPER(A1))));"Begge OK";"Mindst En Fejl")
Avatar billede excelent Ekspert
11. januar 2017 - 18:38 #11
=ER.TAL(FIND("STOL";STORE.BOGSTAVER(A1))+FIND("SORT";STORE.BOGSTAVER(A1)))
Avatar billede RazzP Mester
13. januar 2017 - 10:31 #12
Mange tak for hjælpen, både smartoffice_dk og excelent's svar virkede.