Avatar billede filmnørd Novice
10. maj 2017 - 20:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

STØRSTE & MINDSTE

Jeg er ved at lave en top og bund liste over film vist i en film klub. Det er dog ikke lykkes da nogle af cellerne (som er udregninger fra andre faner) vises som #DIVISION/0!.

Jeg bruger følgene formel
=STØRSTE('Film oversigt'!E$14:E$42;1)

Som giver fejlen  #DIVISION/0!
Avatar billede ebea Ekspert
10. maj 2017 - 21:10 #1
Du kan bruge en fejlhåndtering til problemet.
=HVIS.FEJL(STØRSTE('Film oversigt'!E$14:E$42;1);"")
Avatar billede filmnørd Novice
10. maj 2017 - 21:16 #2
Tak for forslaget ebea, men det løser desværre ikke problemet. Det returnere nu et blank svar. Jeg vil gerne have filtreret fejl fra, så der stadig kommer resultat ud fra de tal der findes i celle rækken.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
10. maj 2017 - 22:18 #3
Matrixformel:

=STØRSTE(HVIS(IKKE(ER.FEJL('Film oversigt'!E$14:E$42));'Film oversigt'!E$14:E$42);1)
Avatar billede filmnørd Novice
10. maj 2017 - 22:51 #4
Tak for forslaget xl-Enthusiast, men den giver også fejl #DIVISION/0!. Det er en hård nød at knække, men kom endelig med jeres forslag.
Avatar billede ebea Ekspert
10. maj 2017 - 23:11 #5
# 4  -  Din DIV fejl, kommer jo fordi du dividerer nogle tal med 0. Men da du ikke viser hvad der sker bag din Formel, er det lidt svært at fortælle hvad du kan gøre.
Fejlhåntereren, var for at du kunne få selve fejlen væk fra dine celler som gav fejlen, og ikke en direkte løsning på problemet.
Bedst hvis du kan uploade et eksempel på dit Ark, hvor man kan se de Formler og tal, som gir' problemet.
Avatar billede filmnørd Novice
10. maj 2017 - 23:33 #6
Tak for imput ebea. Jeg fandt alternativ løsning, hvor jeg brugte en variation af dit første forslag, så der nu ikke kommer div fejl. Tak for alle jeres imput.
Avatar billede excelent Ekspert
11. maj 2017 - 05:32 #7
matrix formel
=MAKS(HVIS(ER.FEJL('Film oversigt'!E14:E42);0;'Film oversigt'!E14:E42))
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. maj 2017 - 07:50 #8
Jeg ved det er ligegyldigt nu, men #3 giver ikke fejl, ikke her i hvert fald, så nej, det var ikke nogen særlig hård nød at knække.