Avatar billede pluspaatarget Praktikant
15. juni 2017 - 16:18 Der er 3 kommentarer

retunere en værdi hvis indtastet værdi ligger mellem a&b, c&d, d&e eller er >f

Hej alle.

Jeg står med et problem i excel som jeg ikke selv kan løse og håber jeres eksperthjælp kan guide mig lidt i den rigtige retning.

Jeg sidder med et skema hvor jeg indtaster et tilfældigt tal.det vil typisk være mellem 0 0g 5000.
Alt efter hvad det indtastet tal er så har jeg brug for at excel selv udfylder med et andet tal. Dette tal er så bestemt udfra nogle værdier.
FX.
hvis jeg indtaster en værdi mellem 0 og 500 skal den returnere med 0% hvis jeg indtaster en værdi mellem 501 og 2500 skal den returnere med 2% hvis jeg indtaster en værdi mellem 2501 og 5000 skal jeg bruge 3% hvis jeg indtaster mellem 5000 og 10000 skal jeg bruge svaret 4% og sidst men ikke mindst hvis jeg indtaster >10001 skal jeg bruge svaret 5%.

alle til og fra værdier samt svar i så fald er naturligvis indtastet i hver deres celler.

Håber i kanhjælpe mig med mit problem, jeg tror egentlig ikke det er så svært men det overstiger alligevel mit excel niveau... :/
Avatar billede store-morten Ekspert
15. juni 2017 - 17:07 #1
Prøv:
=HVIS(G1<501;0;HVIS(G1<2501;2;HVIS(G1<5001;3;HVIS(G1<10001;4;5))))
Avatar billede pluspaatarget Praktikant
16. juni 2017 - 07:59 #2
Hej Store-Morten.

Det fungere så ganske perfekt!
Tusind tak for hjælpen!!!
Avatar billede store-morten Ekspert
16. juni 2017 - 08:40 #3
Velbekomme