Avatar billede Yogge Seniormester
15. september 2017 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lopslag med HVIS og TÆL formel

Hej alle

Jeg står med en "mindre" udfordring som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har vedhæftet et ark med "Overblik" og "Posteringer".

Jeg kunne godt tænke mig en formel i GULT markeret D kolonne som fortæller mig om der findes en postering på varenummeret i A kolonnen som er større end gennemsnitsprisen i kolonne B. Og hvis ja, hvor mange er der så af de posteringer på hvert varenummer?

Håber nogle kan hjælpe, og hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok må i sige til :)

https://www.dropbox.com/s/gp8l6m5u6t3xwrj/Til%20computerworld.xlsx?dl=0

Hilsen

Jens Andreasen
Avatar billede kim1a Ekspert
15. september 2017 - 12:00 #1
=COUNTIFS(Posteringer!A:A;Overblik!A2;Posteringer!B:B;">"&B2)

Husk eventuelle absolutte referencer hvis du ønsker at kopiere formlen nedaf.
Avatar billede Yogge Seniormester
15. september 2017 - 12:22 #2
Hej Kim1a

Tusind tak, det virker!
Mht. absolutte referencer mener du så at låse celler eller bruge {}?
Avatar billede kim1a Ekspert
15. september 2017 - 15:05 #3
Jeg mener $ foran en reference celle alt efter om den skal skifte når du kopiere den videre, eller ej.