Avatar billede candide Mester
28. marts 2018 - 16:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

2 sidet printer hver anden side på hovedet

Jeg er ved at lave en folder i Indesign, og vil udskrive den. Men hver anden side bliver udskrevet på hovedet når jeg udskriver 2 sidet.
Kan det ændres? Det samme sker når jeg har gemt som pdf og udskriver derfra.
Printeren er en KonicaMinolta PS Color Laser
Avatar billede mort1 Ekspert
28. marts 2018 - 16:36 #1
Jeg vil tro, at Indesign har muligheden for at vælge et udskriftslayout. Din printer har garanteret en valgmulighed ved 2-sidet print. Her kan du sikkert vælge om papiret skal vendes Vertikalt eller Horisontalt. Det gør forskellen mellem retvendt og på hovedet i den færdige udskrift
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. marts 2018 - 10:52 #2
Min Canon iP7200 printer vender siderne rigtigt ved stående A4 2-sidet, men liggende A4 vender forkert. Der er ingen mulighed for at ændre det i printeropsætningen.
Din printer er måske mere avanceret, så der findes en indstilling. Hvis ikke er der kun disse muligheder:
1. Print første sæt sider som 1-sidet,
    læg papiret tilbage i bakken og print andet sæt.
2. Roter det andet sæt sider 180 grader i InDesign og print 2-sidet.
3. Opret dokumentet som stående A4 med A5-siderne roteret 90 grader
    og print 2-sidet.
Avatar billede mort1 Ekspert
29. marts 2018 - 14:08 #3
Jeg kender naturligvis ikke alle printere, men hvis der er mulighed for 2-sidet udskrift, så har de fleste en indstilling for, hvilken vej "papiret" vendes for at printe på bagsiden vender rigtigt - på min Canon TS 8050, som ikke er specielt avanceret eller dyr, ser det således ud når man skal vælge om "papiret" skal vendes over den lange - eller den korte side.:
https://ibb.co/iAKyLS
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. marts 2018 - 15:45 #4
#3 Tak
Jeg havde overset indstillingen "Folder". Så tager den papiret på samme led, men vender trykbilledet rigtigt.
Avatar billede candide Mester
02. april 2018 - 09:17 #5
Jeg fandt ikke ud af at indstille printeren. Men hvis jeg printede til pdf og så kopierede som folder, så virkede det.