Avatar billede henriksr Nybegynder
02. juni 2004 - 10:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Out of office - Virker ikke

Setup:
Server: Windows 2000 server med Exchange.
Klient: Windows 2000 Prof. Workstation med Office 2000.

Problemet: Brugerens Out of Office virker ikke. Den kan slås til, men giver ingen svar når der modtages mails.

Forsøgte løsninger: Vi har prøvet at give brugeren en ny profil på vores netværk, dette har ikke hjulpet. Jeg har endnu ikke prøvet at give personen en ny maskine, men da selve out of office kører på serveren, kan jeg ikke se det burde have indflydelse. Jeg har læst i http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=32473 om andre med samme problem, men har ikke kunnet finde svaret. Nogen her blandt Eksperten.dk's skarpe hjerner der har et bud?

-Henrik
Avatar billede foralias Praktikant
02. juni 2004 - 10:08 #1
Du skal sætte exchange rigtigt op også.
Hvilken version er det?
Avatar billede foralias Praktikant
02. juni 2004 - 10:12 #2
I 5.5 går du ind i exchange administrator -> Connections -> Internet Mail Services.
På fanebladet internet mail trykker du på advanced, derinde skal du fjerne fluebenet i disable out of office responses to the internet.
Avatar billede henriksr Nybegynder
02. juni 2004 - 10:17 #3
Vi kører Exchange 2000 på vores server, og vi har 70 brugere. Det er kun denne ene bruger der har problemet.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. juni 2004 - 10:18 #4
så må det vel være en forskel i klienten der giver problemet ?
Avatar billede henriksr Nybegynder
02. juni 2004 - 10:21 #5
Kan ikke se hvordan at outlook siden skal spille ind. Den sætter reglen op server_side. Hvis jeg slukker en brugers pc og fjerner den fra netværket kører out of office jo videre. I den tråd jeg har linket til beskrives der hvordan en ny mailbox ikke løser problemet heller. Dette har vi dog ikke prøvet endnu.
Avatar billede mile Juniormester
02. juni 2004 - 11:55 #6
Kan man komme ind i Out of office fra klienten ??
Avatar billede henriksr Nybegynder
02. juni 2004 - 12:38 #7
Mile: Nu siger du klienten? mener du gennem Outlook? Det eneste man har adgang til der er at aktiverer out of office assistenten, og skrive den besked som folk skal modtage.

Foralias: Jeg har siddet og kigget i Exchange system manager, og kan ikke finde noget om Internet Mail Services.?
Avatar billede foralias Praktikant
21. juni 2004 - 12:16 #8
Nej det er nok anderledes for 2000 versionen, det har vi desværre ikke fået endnu.
Har brugeren det samme problem, uanset hvilken maskine han logger på?
Kan du umiddelbart se nogen forskel i hans kontra de andres opsætning på serveren eller lokalt installerede programmer?
Avatar billede henriksr Nybegynder
21. juni 2004 - 12:37 #9
Jeg har haft brugeren logget ind på en anden maskine og problemet er det samme.
I bund og grund må problemet ligger på vores Exchange server, men jeg kan ikke se at indstillingerne er anderledes for denne bruger end for dem hvor out of office virker endnu.

Vi havde en situation for 4-5 mdr siden hvor vores USA afdeling havde pillet ved deres policies, hvilket betød at nettop denne bruger og jeg selv kom ind på en outlook policy der styrede automatisk oprydning i mailbox. Men jeg har ikke kunne se at det skulle betyde noget i denne sammenhæng da min out of office virker fint.

Jeg må prøve at oprette en ny outlook mailbox til brugeren og se om det fikser noget.. dog som linket til tidligere, er der folk der beskrver at dette ikke virker.

Mvh
Henrik
Avatar billede henriksr Nybegynder
13. januar 2005 - 09:07 #10
Lukket denne sag, fandt aldrig en løsning.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
13. januar 2005 - 14:32 #11
Jeg har kun eet forslag.
(Du er det jo desværre noget lang tid siden jeg sidst arbejdede med Exchange Server)

Men kan det have noget at gøre med at brugeren mangler nogen rettigheder på serveren , i forhold til de øvrige brugere?

Jeg kan kun tale ud fra min erfaring med en SBS server, hvor alt kørte på een server. PDS, File, Pring og Exchange.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester