Skal jeg lave forespørgsel på mine tabeller
Jeg kan ikke overskue, hvordan jeg løser nedenstående opgave på den nemmeste/mest rigtige måde..Jeg har følgende tabeller
* KUNDER (kontonr.)
* BUDGET_GRUPPE_1, BUDGET_GRUPPE_2...... BUDGET_GRUPPE_10
* RESULTAT_GRUPPE_1, RESULTAT_GRUPPE_2,..... RESULTAT_GRUPPE_10
Hvert måned importer jeg det "nye" resultat fra excel til de 10 forskellige tabeller !!!
Her kommer hvad jeg skal bruge:
BEHOV NR 1. FORMULAR
Skal lave en formular med alle kunder - udfra KUNDE tbl med ca 8000 poster !! I denne formular skal man så kunne se BUDGET + RESULTAT på den pågældende kunde (fra de ovenstående tabeller)
Nu er sagen den, er der total set kun er 3-400 poster total set i tabellerne BUDGET + RESULTAT...
Skal jeg lave en forespørgsel, hvor jeg tager ALLE poster (8000) fra kunder - og indføjer tabel BUDGET
og herefter en ny forespørgsel med tabel KUNDE + RESULTAT ??
BEHOV NR 2. RAPPORT
Jeg vil også gerne oprette en rapport, som visser alle kunder med
enten BUDGET eller RESULTAT - datakilden til denne rapport er vel den samme (eller samme opbygning) som til formular ??