i enhver auto butik an man få et flydende stof ( kan ikke lige huske havde det hedder) men det bruges bla. til at tætne huller i lakken med på gamle biler.
Dette kan også bruges til den slags som du beskriver.
Du vil ikke kunne lappe det med et eller ander gams, det skal holde et tryk og du kan ikke rengøre det ordentligt for olierester og kølervæske (glycol)
Men hvis hullet kommer indefra pga. tæring, så er reparation kun en stakket frist. Hvis du regner med at køre i bilen flere år, så smid en ny køler i. Du kan godt reparere den og køre dem den et stykke tid, men så begynder tæringen et andet sted.
Jeg er ikke uenig. Det holder ikke ubegrænset. Hvis bilen er værd at koste en ny køler på, kan man lige så godt smide den i med det samme. Men skal bilen skiftes alligevel kan man godt holde en nyere køler kørende et stykke tid.
På størrelse med et sugerør. 2-4 mm diameter. Det kan æggehvide ikke klare. Hvordan kan der komme et så stort hul i en køler? Hvis tæring kan man vist roligt regne med at hele køleren er pilrådden og ikke værd at spilde tid på. Hvis mekanisk uheld (kom til at slå et søm i, legede med salonriffel) kan det være værd at fylde hullet med noget, (smøre en kort skrue ind i plasticpadding og skrue den i)
Køleren er kun 1 1/2 år gammel. Jeg tror hullet opstod da jeg \"tabte\" min kilerem og kom til at køre 3-4 km ekstra mens motoren kogte, så den er nok gået pga. varmetryk/kogning.
Sværhedsgraden afhænger også at kølertypen.Hvis det er køleren fra en Ford-T, så skulle det være nogenlunde nemt. Hvis det er en af dem japanerne folder af papir er det praktisk taget umuligt. og så er det alt det indimellem. *LOL*
Hvis du vil sælge den, så er du jo nok nødt til at oplyse køberen om at der er loddet et hul i køleren. Det hæver ikke salgsværdien. Skifter du den derimod ud med en brugt, behøver du ikke nævne noget om køleren.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.