Avatar billede Lise10000 Nybegynder
08. juli 2010 - 09:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente værdi i fra forskudt kolonne og række

Jeg har et regneark i Excel med flere ark - for princippets skyld kaldet "ark 1" og "ark 2".
I "ark 2" vil jeg gerne, ved hjælp af en henvisning til værdien i B1 i  "ark 2", henvise til samme tal i 1. kolonne i "ark 1".
Ud fra henvisningen til tallet i 1. kolonne i "ark 1" vil jeg gerne have værdien i cellen 3 kolonner til højre for OG 2 rækker under.

Jeg har prøvet forskelligt med LOPSLAG og FORSKYDNING men har ikke fundet nogen løsning. Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 14:31 #1
Hvis du har dine data i Ark1!A1:A10 og opslagsværdien i Ark2!B1 så prøv:

=FORSKYDNING(Ark1!A1;SAMMENLIGN(B1;Ark1!A1:A10;0)+1;3;;)
Avatar billede Lise10000 Nybegynder
08. juli 2010 - 15:03 #2
Tak, det fungerer. Så kan jeg endelig komme videre :)
Du får pointene, hvordan fungerer det?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 20:05 #3
Du kan læse her, hvordan det der pointgivning fungerer.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Hans