Men hvordan får du fat i disse anbefalinger til din virksomheds website?
Denne artikel handler derfor om en af de vigtigste parametre for at få gode placeringer: anbefalinger.
På internettet er en anbefaling et link, og derfor er links grundstenen i enhver online-succes.
Link med forskellig værdi
Lad mig først starte med at sige, at der er stor forskel på, hvor meget et link er værd. Der er en lang række parametre, der spiller ind, når man skal specificere et links styrke: Heriblandt alderen på sitet, relevans og hvor mange anbefalinger (links) siden, der linker, selv har.
For at give et konkret eksempel på, hvordan det med links (anbefalinger) fungerer i praksis, kan vi bruge et eksempel fra det virkelige liv. Vi går her helt ud i ekstremerne for at simplificere og forenkle det pågældende scenarie.
Du er netop ankommet til en ny by og er interesseret i at finde et godt sted at spise. Du møder fem mennesker på din vej, og fire af dem anbefaler dig restaurant A, og den sidste anbefaler restaurant B. Hvilken ville du vælge? Sandsynligvis restaurant A.
Men! Der er mere i det. Lad os tage endnu et eksempel.
Du er igen ankommet til en by og er interesseret i at finde et godt sted at spise. Du møder fire mennesker. To af dem er kokke og anbefaler restaurant A, de to andre arbejder ikke inden for branchen og anbefaler dig at spise på restaurant B.
Her ville du sandsynligvis igen vælge restaurant A. Det valg træffer du højst sandsynligt på baggrund af, at de to kokke har større forståelse for faget, da de selv arbejder inden for det, og derfor vægter du deres anbefalinger højere.
Sådan forholder det sig også på internettet. Er det en relevant side, der linker til dig, tæller dette link højere rent værdimæssigt for dit site.
Links opstår helt naturligt på internettet, når folk finder noget, de gerne vil dele med andre. Det kan være, du har noget unikt indhold, en sjov historie eller at de har samarbejdet med dig og din virksomhed og kan stå inde for at videreanbefale jeres services og eller produkter til andre.
Har du intet unikt indhold, ingen fantastisk hjemmeside og er der ingen, der vælger at linke til dig per automatik, er du nødt til at hjælpe dig selv på vej. Du skal kort sagt ud og gøre opmærksom på dig og din virksomhed på internettet, som du også ville gøre det i den virkelige verden.
Det er dette emne, vi vil gøre dig klogere på over de næste sider.
Artiklen fortsætter på næste side...