Københavns Politi misforstod sagen, da de undlod at indlede en efterforskning, efter at CSC havde politianmeldt en medarbejder for sabotage under arbejdskonflikten.
Det mener Lars Lundsgaard, der er chef hos CSC.
Sagen handler om en medarbejder, som ifølge CSC pillede i en kundes it-system, dagen før hundredvis af Prosa-medlemmer gik i strejke. Motivet var angiveligt at få systemet til at bryde sammen efter nogen tid.
CSC bortviste dengang medarbejderen og meldte ham til politiet, der også fik fremlagt dokumentation for hændelsen. Men dokumentation gav imidlertid ikke politiet anledning til at tro, at der var foregået noget strafbart.
Men Lars Lundsgaard mener, at dokumentationen er glimrende, og at politiet har misforstået anmeldelsen.
"Vi har fremlagt logs, der viser, at den pågældende medarbejder har været på systemet, og hvad han har lavet. Så politiet svarer i øst, hvor vi havde rejst sagen i vest," siger Lars Lundsgaard.
"De har taget stilling til, hvorvidt at medarbejderen havde fået adgang til fortrolige informationer, som han ikke burde have adgang til," siger han
Men det er ifølge CSC-chef Lars Lundsgaard ikke sagens omdrejningspunkt.
"Omdrejningspunktet var, om han havde gjort noget, der skulle skade vores kunder. Og på den baggrund havde vi vurderet, at vi godt kunne genrejse sagen, hvis vi ville, og forfølge den," siger Lars Lundsgaard.
Imidlertid blev det aldrig til noget, fordi Prosa og den bortviste medarbejder ifølge Lars Lundsgaard kontaktede CSC for at indgå et forlig i sagen, hvilket CSC ifølge Lars Lundsgaard er tilfredse med.
"Det vigtige for os var sådan set, at både han selv og folk i vores organisation er klar over, at det, der foregik, ikke var acceptabelt," har Lars Lundsgaard tidligere fortalt til Computerworld.