B&O-mobiler giver helt nye kunder

B&O har netop fyret administrerende direktør Torben Ballegaard Sørensen efter et dårligt halvårsregnskab. Det skulle dog ingen betydning få for B&O's fremtidige satsning på mobiltelefoner, oplyser B&O, for de hiver nemlig mange nye kunder ind i butikken. 60 procent af dem, der har købt B&0 Serene, har ikke tidligere købt B&0.

Dårlig omtale er bedre end ingen omtale, lød det fra den for længst afdøde forretningsmand Simon Spies. Det er B&O's informationschef Tino Pedersen dog ikke helt enig i, der godt kunne have været de seneste dages omtale i medierne på grund af dårligt regnskab og fyring af administrerende direktør Torben Ballegaard Sørensen foruden.

Årsagen til fyring har været, at B&O-ledelsen ikke har været tilfreds med omsætningen de seneste år, men ifølge TV2 Finans køber Torben Ballegaard Sørensen ikke den forklaring:

"Man drøfter jo tingene i bestyrelsen og er jo fælles om at lægge retningen og vedtage strategien, og det har vi da gjort med enstemmighed alle de gange jeg kan huske," siger han til TV 2 Finans.

Men fyring skulle ifølge Tino Pedersen ikke få konsekvenser for B&O's fremtidige satsning på mobiltelefoner, der ind til nu har kastet de yderst specielle modeller Serene og Serenata af sig. De er udviklet sammen med Samsung:

"Vores satsning på mobiltelefoner er meget projektorienteret. Ser vi noget nyt i horisonten, så er der ikke noget i vejen for, at vi kigger på det, forklarer Tino Pedersen.

"Overordnet set justerer vi bare kursen ind, så vi lægger prioriteringen rigtig. Vi er bedst til audio og video, og områder med store penge skal der bruges mere energi på fremover. Det er en snusfornuftig betragtning," fortsætter han.

Alligevel afviser han altså, at det får den konsekvens, at B&O vil nedprioritere udviklingen af mobiltelefoner fremover. Han vil ikke løfte sløret for, hvor mange eksemplarer de har solgt af Serene og Serenata, men både B&O og Samsung har været overraskede over, hvor godt salget har været, forklarer Tino Pedersen:

"Mere end 60 procent af dem, der har købt Serene, har været folk, der ikke tidligere har købt B&O-produkter. Den har hevet helt nye kunder ind i forretningen, og det er naturligvis noget, der får os op af stolene," forklarer Tino Pedersen.

Han understreger, at samarbejdet med Samsung vil forblive uændret, så B&O også fremover vil levere deres patenterede ICEPower-lyd til blandt andet Samsung.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld it-jobbank

    Mød 3.500+ it-talenter på IT-DAY 2026

    Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S