TOPHISTORIE:Henrik Bodskov fratræder som topchef for Aeven - ny topchef allerede klar

Små firmaer kan ikke forstå CRM

De mindre og mellemstore danske virksomheder viser en stigende interesse for CRM-systemer, men efterspørgslen gælder kun de mest simple funktioner.

Norskejede SuperOffice melder om stigende interesse for CRM (Customer Relationship Management) blandt små og mellemstore virksomheder i Danmark. Men virksomhederne efterspørger primært de mest simple funktioner i systemerne, skriver ErhvervsBladet.

»For to år siden havde vi travlt med at tale om CRM. I dag kalder vi det salgsstyring. Vi havde bygget noget op som kunderne ikke var klar til,« siger adm. direktør Michael Ærø fra norskejede Superoffice til avisen.

De fleste virksomheder køber CRM for at få bedre styr på sælgerne. Først senere bliver systemet brugt til administration, logistik og kundeservice.

Den seneste undersøgelse fra PLS Rambøll viser at det danske marked for CRM er vokset med 10 pct., mens SuperOffice har præsteret vækstrater på 42 og 28 pct. i de sidste to år.

»Vi ser ny vækst i markedet. Men det er ikke eksploderet, og det gør det heller ikke de næste år. Det udvikler sig stille og roligt,« siger Michael Ærø.

En ny undersøgelse, som Instituttet for Opinionsanalyse har foretaget for ErhvervsBladet, viser at 16 pct. af de danske virksomheder bruger CRM til at styre salgsarbejdet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere