Reklamer i computerspil boomer

Over de næste tre år vil markedet for reklamer i computerspil stige med 70 procent, vurderer konsulentvirksomheden PriceWaterhouseCoopers.

Dengang en sko i Sensible Soccer var formet som fire firkantede pixels, var det svært at se, om det var en Adidas eller Nike. I dag er mulighederne for at smide skjult reklame ind i computerspil meget bedre.

Således vurderer konsulentvirksomheden PriceWaterhouseCoopers, at markedet for computerspil vil stige med 70 procent over de næste tre år, skriver Jyllands-Posten.

Indtjeningen på et spil ligger normalt på 30 kroner. Men spiludviklerne kan forvente at tjene mellem fem og 10 kroner ekstra, hvis der kan sælges reklameplads i spillet.

Også for annoncørerne er mulighederne gode. Tidligere har store virksomheder som Coca Cola og Nokia investeret mange penge, men også mindre annoncører kan for fremtiden følge med. Det skyldes, at flere for fremtiden vil koble deres spillekonsol op til nettet.

»Jeg er en varm fortaler af konceptet. Når udbredelsen af spilkonsoller med internetadgang bliver større, kan jeg helt klart se potentialet i det,« siger Anders Thorsen, interaktiv direktør i mediebureauet MEC Interaction til Jyllands-Posten.

Dermed kan man lave dynamiske reklamer, der kan målrettes mod bestemte forbrugere og udskiftes efter behov.

»Hvis man for eksempel søger at nå folk med en bestemt interesse i et bestemt område i alderen 18 til 22 år, kan en dansk annoncør nemt ramme en lokal gruppe på 40.000-50.000,« fortæller Salem Nabulsi, medstifter af selskabet Advantage Media, der tilbyder løsninger til spilfirmaerne.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S