Billig pris er vigtigere end ekstra funktioner

Kunder gider ikke længere overfyldte teknik- og softwareprodukter, men vil hellere have en billigere kerneydelse.

Microsoft ville klare sig bedre, hvis de droppede al det unødvendige fyld i Word og nøjedes med at lave et godt skriveprogram med copy/paste, og Sony ville have solgt flere PS3'er, hvis de havde droppet Blu-ray afspilleren og sænket prisen.

Det er eksempler på det, som en ny rapport fra McKinsey konkluderer. Rapporten siger, at kunderne ikke bruger alle de avancerede funktioner, men i stedet holder sig til produktets egentlige funktionalitet. McKinsey har spurgt 2500 amerikanere, og de vil hellere have et billigt produkt fremfor al det avancerede tant og fjas.

Rapporten peger på succesen med netbooks som et eksempel på udviklingen. Det kan også tilføjes, at både Windows 7 og Snow Leopard skærer ned på overflødighedshornet og satser på en mere smidig oplevelse.

Ikke engang early-adopters bruger de avancerede funktioner i ny elektronik og software. I stedet holder de sig til produktets kernekompetence.

McKinsey mener, at der er et uudnyttet marked, hvis firmaerne skærer ned på støjen og sønker priserne med 30-50 procent.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere