eHusets revisorer sagsøges

Kravet er 50 millioner kroner og er fremsat af eHusets konkursbo, der nu sagsøger to revisionsfirmaer for ikke at have udført deres arbejde ordentligt.

Kuratorerne i eHusets konkursbo sagsøger nu de to revisionsfirmaer Deloitte og Lund Thomsen & Partenere og kræver en erstatning på 50 millioner kroner. Det skriver Jyllands-Posten.

Begrundelsen er, »at revisorerne ikke ved deres revisionsarbejde i eHuset A/S har iagttaget god revisionsskik, idet de ikke med omhu, påpasselighed og faglig kompetence har udført deres arbejde for eHuset A/S.«

»Jeg har stævnet revisorerne,« siger en af kuratorerne i konkursboet Jørgen B. Elmer til Jyllands-Posten.

Det var i juli 2001, at eHuset gik konkurs med en gæld på 250 millioner kroner, og siden er ledelsen blevet tiltalt for regnskabsfusk og kursmanipulation. Og nu er turen så også kommet til revisorerne.

»Vores opfattelse er, at der ikke er grundlag for en stævning i og med, at vores arbejde har levet op til god revisionsskik,« fastslår Jan Bo Hansen, som er partner og statsautoriseret revisor hos Deloitte.

Der afsiges dom i straffesagen mod den tidligere direktion 31. januar 2006.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere