Virksomheder køber reklame-bloggere

Firmaer har opdaget en billig måde at reklamere på. I stedet for dyre annoncer betaler de gerne forbrugere for positiv omtale i blogs.

Virksomheder skifter i stigende grad traditionelle reklamer ud med at betale bloggere for at skrive positive indlæg eller lave links til deres produkter.

Det er hellere ikke usædvanligt at præmiere bloggere med rejser inklusive overnatninger på dyre hoteller.

Men ifølge forbrugerbladet Tænk, så gør de nye reklamemetoder det svært for læsere at skelne mellem oprigtige holdninger og direkte reklame.

For firmaerne er nemlig smarte nok til at få forbrugerne til reklamere for sig. Og det er genialt. Det mener Henning Løwe, som er interaktiv direktør i Mediacom - det næststørste mediabureau herhjemme.

Ifølge den danske markedsføringslov skal det klart fremgå, hvis man får penge for at omtale produkter, fastslår jurist hos Forbrugerombudsmanden, Karen Søndergaard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere