Telefonstorm mod Zepto

Forsinkelser af leverancer og lange reparationstider får frustrerede kunder til at løbe stormløb mod pc-producenten Zeptos kunderservice. Direktør Lasse Frost siger, at det er successen med nye modeller, der presser kundeservicen.

Kunder hos pc-producenten Zepto har meget svært ved at komme i kontakt med firmaets kundeservice. Ringer man til firmaets hovednummer er ventetiden på op til ti minutter, hvilket for nogle kunder til at give op.

Zepto-direktør Lasse Frost erkender, at man i et stykket tid har haft problemer med at besvare kundehenvendelser, men han lover en normalisering af både leveringstider og telefonsvar inden slutningen af denne måned.

»Kunderne prøver på alle måder at komme i kontakt med os, og det forsøger vi selvfølgelig at ekspedere så hurtigt som muligt, men vi er i en periode, som er ubetinget den mest travle nogensinde. Det hænger sammen med, at vi netop har lanceret en række nye pc-modeller, som har ført til kæmpe ordretilgange. Derfor kan vi ikke levere til vores kunder i det tempo, som vi gerne vil,« siger Lasse Frost til CRN.

Han kan ikke præcis fortælle hvor lange forsinkelser firmaet kører med, da det afhænger af ordretypen.

»Det er superærgerligt for vores kunder, men vi vælger at se positivt på at det er vores succes, der skaber forsinkelser,« siger Lasse Frost.

Også Zeptos reparationstider er under pres med ventetider på op til to uger mod normalt en enkelt uge, oplyser Lasse Frost. Men også på det område lover han en normalisering inden udgangen af september.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere