Firmaet er et af verdens største firmaer, der serverer bannerannoncer til andre hjemmesider. Nu er det kommet frem, at det respekterede firma, har viderebragt reklamer, der indeholdt mere end de synlige reklamer.
Sider som CNN, The Economist og den populære amerikanske blog The Huffington Post har oplevet, at deres læsere er blevet mødt med malware som falske anti-virus advarsler, der har sneget sig ind via bannerannoncerne. Der kan være tale om falske virus-alarmer, der i samme ombæring tilbyder et antivirusprogram, der ofte er ubrugeligt eller indeholder yderligere.
Ifølge talsmænd fra DoubleClick har firmaet på det seneste indført sikkerhedsprocedurer, der skulle fange malwaren. 100 inficerede skulle eftersigende været røget i nettet.
Men filtret fanger ikke alt.
Så sent som i søndags er der blevet observeret trojanske heste, der har fundet vej via DoubleClicks annoncesystem, oplyser firmaet Sunbelt Software.
Det er ikke DoubleClick, der er ansvarlig for de fejlbehæftede reklamer. Reklamerne leveres ofte af andre partnere.