Mens YouTube stadig kæmper med at afgøre en copyright-strid med selskabet Viacom, så har selskabet CBS valgt en lidt andet måde at håndtere YouTube-problematikken på.
Det konstante opload af rettighedsbeskyttede film og videoer har fået CBS til selv at uploade ældre men hele episoder af nogle af sine populære tv-serier. Til gengæld får CBS selvfølgelig del i reklameindtægter.
Aftalen med CBS er en del af en større strategi, der går ud på at få mere kvalitetsindhold på siden, så man kan konkurrere med for eksempel den populære Hulu.com. I øjeblikket er Hulu.com umiddelbart ikke den største konkurrent. Ifølge ComScore havde Youtube 330 millioner brugere i august, mens Hulu kun havde 3,3 millioner brugere. Men Hulu har til gengæld meget lettere ved at konvertere sine brugere til reklameindtægter - netop på grund af det omtalte kvalitetsindhold.
Ifølge YouTubes ejere hos Google, så er der lignende aftaler på vej med andre indholdleverandører.
CBS' serier i det aktuelle smarbejde er blandt andet "Star Trek", "Beverly Hills 90210" og "McGyver".
Danske brugere kan vindueskigge her, men som i de fleste andre rettighedsaftaler, så er indholdet kun tilgængeligt for amerikanske brugere.