Google ind i spilreklamer

Google vil for 23 millioner dollars købe amerikanske Adscape, der sælger reklamer i computerspil.

Reklamer i computerspil er et voksende marked, som Google vil ind på. Derfor vil søgegiganten købe det amerikanske firma Adscape, der leverer reklamer til computerspil.

Adscape blev grundlagt i San Francisco for godt et år siden. Google vil betale 23 millioner dollars, over 130 millioner kroner, for at anskaffe sig Adscape.

Rygter om handlen har svirret i næsten en måned, men den skulle være på plads nu, selv om den ikke er afsluttet.

Googles køb af Adscape ses som en forberedelse til en krig på spilreklamer, som ventes at være på vej. Konkurrenten Microsoft købte sidste år på lignende vis firmaet Massive for hele 200 millioner dollars, mere end 1,1 milliarder kroner. Massive leverer ligeledes reklamer i computerspil.

Adscape er dog ikke den store spiller på markedet, hvilket fører til uenighed om købets betydning. Nogle kilder vurderer over for it-siden Red Herring, at købet blot kan give Google nogle interessante muligheder på markedet, da der er store forskellige mellem Googles egne tekstbaserede reklamer og reklamer i computerspil.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S