Kvinder bruger flere penge på elektronik end på sko

Sex and the City-premieren nærmer sig, men vi mænd kan godt pakke fordommene sammen. Det er kvinderne der driver elektronikudviklingen.

Sony Ericsson har lavet en undersøgelse med et dybt chokerende resultat: Det er kvinderne, der driver de seneste trends i gadget-verdenen. Og måske endnu mere overraskende. De bruger flere penge på forbrugerelektronik end på sko...

Førhen brugte producenterne pink maling og glimmer for at lokke tøserne til at købe deres gadgets. I dag er det muligheden for at tilpasse produktet med farvevalg og tyndt design, der for engelske kvinder til at spendere 3.700 kroner om året på elektronik.

Undersøgelsen viste også, at kvinderne var længst fremme med hensyn til online video og webTV.

Mere om samme emne

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse