3-kunder får ikke, hvad de betaler for

I går lancerede 3 en ny og udvidet nyhedspakke til deres kunder, men flere kunder med 3's dyreste abonnementspakke kan ikke få adgang til nyhederne. Enkelte kunder må desuden betale for noget, de allerede har betalt for. 3 afviser, at der er tale om et generelt problem.

3's absolutte flagskib, når det gælder abonnementer, er X-series Gold, men nogle kunder kan ikke få fuldt udbytte af abonnementet grundet tekniske problemer. Derfor kan de ikke få adgang til nyhedspakken, som ellers blev relanceret i går med flere nye nyhedsleverandører.

3's pressechef, Stine Green Paulsen, afviser midlertidigt, at der er tale om et generelt problem med X-Series Gold. Det havde 3's kundeservice ellers oplyst til en kunde:

”Det er en fejl, som nogle få er ramt af, så det er ikke alle, der ikke kan få adgang til nyhederne. Det drejer sig ligeledes heller ikke om en bestemt type mobiltelefon,” oplyser hun, og afviser selv, at det for eksempel skulle være et problem, der har med Nokia N95 at gøre.

En 3-kunde, som har henvendt sig til ComONs søstersite Mobil, fortæller, at problemet har været der i flere måneder. Men selvom 3 er klar over problemet, gives der ikke afslag i prisen.

Stine Green Paulsen fortæller dog, at kontakter man 3 og siger, at man ikke har haft adgang til nyhedspakken, så får man beløbet for denne tjeneste refunderet.

En kunde kontaktede jer for over en måned siden vedrørende disse problemer, men de er ikke blevet løst endnu. Er det rimeligt, at der skal gå så lang tid?

”Nej, overhovedet ikke, men jeg kender jo ikke til den konkrete sag. Man skal ringe til vores kundeservice.”

En kunde oplyser også, at han får besked på at betale for at få adgang til nyheder, erotik og film, selvom de har X-Series Gold, som skulle fri adgang til den type indhold?

”Så er hans abonnement forkert proportioneret. Accepterer man alligevel at betale, kan man få beløbet krediteret, hvis man henvender sig til vores kundeservice. De kan se, hvis man er sat op til et abonnement, hvor man ikke skal betale for disse tjenester," siger Stine Green Paulsen.

3 oplyser ligeledes, at de tager en ny teknisk løsning i brug sidst på måneden, hvor denne type fejl ikke skulle fremkomme.


Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld it-jobbank

    Mød 3.500+ it-talenter på IT-DAY 2026

    Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse