3-kunder får ikke, hvad de betaler for

I går lancerede 3 en ny og udvidet nyhedspakke til deres kunder, men flere kunder med 3's dyreste abonnementspakke kan ikke få adgang til nyhederne. Enkelte kunder må desuden betale for noget, de allerede har betalt for. 3 afviser, at der er tale om et generelt problem.

3's absolutte flagskib, når det gælder abonnementer, er X-series Gold, men nogle kunder kan ikke få fuldt udbytte af abonnementet grundet tekniske problemer. Derfor kan de ikke få adgang til nyhedspakken, som ellers blev relanceret i går med flere nye nyhedsleverandører.

3's pressechef, Stine Green Paulsen, afviser midlertidigt, at der er tale om et generelt problem med X-Series Gold. Det havde 3's kundeservice ellers oplyst til en kunde:

”Det er en fejl, som nogle få er ramt af, så det er ikke alle, der ikke kan få adgang til nyhederne. Det drejer sig ligeledes heller ikke om en bestemt type mobiltelefon,” oplyser hun, og afviser selv, at det for eksempel skulle være et problem, der har med Nokia N95 at gøre.

En 3-kunde, som har henvendt sig til ComONs søstersite Mobil, fortæller, at problemet har været der i flere måneder. Men selvom 3 er klar over problemet, gives der ikke afslag i prisen.

Stine Green Paulsen fortæller dog, at kontakter man 3 og siger, at man ikke har haft adgang til nyhedspakken, så får man beløbet for denne tjeneste refunderet.

En kunde kontaktede jer for over en måned siden vedrørende disse problemer, men de er ikke blevet løst endnu. Er det rimeligt, at der skal gå så lang tid?

”Nej, overhovedet ikke, men jeg kender jo ikke til den konkrete sag. Man skal ringe til vores kundeservice.”

En kunde oplyser også, at han får besked på at betale for at få adgang til nyheder, erotik og film, selvom de har X-Series Gold, som skulle fri adgang til den type indhold?

”Så er hans abonnement forkert proportioneret. Accepterer man alligevel at betale, kan man få beløbet krediteret, hvis man henvender sig til vores kundeservice. De kan se, hvis man er sat op til et abonnement, hvor man ikke skal betale for disse tjenester," siger Stine Green Paulsen.

3 oplyser ligeledes, at de tager en ny teknisk løsning i brug sidst på måneden, hvor denne type fejl ikke skulle fremkomme.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere