Gear-TV er Danmarks bedste web-tv

I går blev GearTV kåret som Danmarks bedste web-tv, da FDIM kårede de bedste danske internetmedier.

Mediernes Internet Pris blev uddelt i går med GearTV som en af de i alt ni vindere.

"Højt tempo med et glimt i øjet og på den måde i direkte øjenhøjde med målgruppen. Selv svært tilgængeligt indhold bliver serveret på en pædagogisk måde, der understøtter brugen af levende billeder. Et nyt og innovativt tiltag produceret af ildsjæle foran og bag kameraet, og et eksempel på, at man kan lave relevant og underholdende web-tv uden at have de store tv-ressourcer i ryggen." Sådan lød juryens begrundelse.

Politiken.dk vandt prisen for bedste net-journalistik, blandt andet på grund af deres massive og hurtige dækning af rydningen af Ungdomshuset.

Jv.dk (Syddanske Medier/Jyske Vestkysten) vandt i kategorien Bedste brugerinddragelse med deres satsning på borgerjournalistik.

Arto.dk vandt for bedste sociale medie fordi de har formået at skaffe sig en stor og loyal brugerskare på en halv million.

Dr-julekalenderen Yallahrup Færgeby blev valgt til bedste netunderholdning. Begrundelsen lød: "Vinderen er underholdning med en kant af læring på sin helt egen måde. (...) Samtidig tager vinderen fat på et altid aktuelt emne og sætter det i humoristisk perspektiv."

Prisen for bedste mediesamspil gik til TV2 Net og TV2 Sporten for Tour de France
for et gennemtænkt koncept, der trækker mange brugere.

Boliga.dk vandt for bedste mash up. På hjemmesiden kan man se udviklingen i boligpriserne direkte på Google maps. Nyttig information på et uigennemskueligt marked, lød det blandt andet i begrundelsen.

I Kategorien bedste distribution vandt BlogSynergi fra Overskrift.dk for at have "bygget bro mellem blogverdenen og de etablerede medier."

I bedste Cannes-stil blev der også uddelt en juryens særpris. Den gik til dr.dk for Bonanza med begrundelsen:

"Vinderen viser, hvordan man med succes kan lægge arkivmateriale på nettet og skabe en hidtil uset grad af adgang til uanede mængder af indhold."

Det er første gang Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM) uddeler Mediernes Internet Pris og interessen for at deltage har været stor. Mere end 100 produktioner blev indstillet til priserne.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job