TOPHISTORIE:Henrik Bodskov fratræder som topchef for Aeven - ny topchef allerede klar

Artikel top billede

Så gik købet igennem:: Google sætter sig på markedet for mobil-reklamer

Google har nu officielt overtaget AdMob, der er en mastodont inden for mobil markedsføring.

Der er vist ingen tvivl om, at Google tager mobilmarkedet seriøst. Og derfor er de naturligvis også interesserede i, at skabe nogle penge på det på den måde de er best til. Nemlig ved hjælp af reklamer.

Google ejer nu AdMob
Google købte derfor mobilmarketingseksperterne AdMob for næsen af Apple for nogle måneder siden. Salget er dog først nu gået helt igennem, da det skulle tjekkes af de sædvanlige myndigheder for konkurrenceforvridning og lignende.

Google skriver, at de nu vil begynde at smelte deres teams sammen, og det bliver spændende at se, om de har tænkt sig at lave noget lignende med Android, som Apple har lavet med iPhone. Apple har nemlig gjort det muligt at integrere reklamer nemt i de forskellige applikationer, og de mener, at dette bliver et kæmpe marked for udviklerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere