Yahoo vil købe Right Media

Yahoo vil købe selskabet Right Media for at kunne konkurrere med Google på reklameområdet.

Yahoo vil sikre sin position på reklameområdet udenfor deres egne netværk, og vil derfor tilegne sig Right Media, siger Yahoos øverste chefer.

Yahoo købte allerede 20 procent af Right Media i oktober og vil nu betale 680 millioner dollar, over 3,7 milliarder kroner, for resten af selskabet.

Right Media er et reklameselskab på nettet, der har deres egen online markedsplads, der lader annoncører og udgivere købe og sælge reklamer gennem et auktionssystem. Konkurrenten DoubleClick, som for nyligt blev købt af Google, sagde forleden, at de ville udvikle et tilsvarende koncept.

Yahoo har planer om at udvide sin egen deltagelse på Right Medias markedsplads som både køber og sælger af reklamer. Yahoo vil med tiden også sælge plads på egne sider gennem markedspladsen, hvilket forventes at give øgede indtægter.

Google og Yahoo har hver deres segment af nettets reklamemarked. Google fører indenfor tekst-reklamer ved siden af deres søgeresultater, mens Yahoo har overtaget på grafik-baserede reklamer, primært på egne sider.

Men konkurrencen er voksende, og Googles køb af DoubleClick ses i nogen grad som et forsøg på at forbedre sig på markedet for den grafik-baserede annoncering.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S