Når skribenterne på webloggen TechCrunch forelsker sig i en internettjeneste, plejer den efterfølgende interesse fra læserne at resultere i overbelastede servere.
Mange af verdens it-interesserede lytter nemlig efter, når Michael Arrington eller de andre bidragsydere på TechTrunch taler.
I går kunne det danske internetfirma Issuu juble over, at den indflydelsesrige blog talte positivt om Issuu.com
Det skete i et indlæg med navnet "Endelig en web-baseret PDF viewer der ikke stinker".
Issuu beskriver sin tjeneste som "YouTube for publikationer". På hjemmesiden kan man konvertere sine dokumenter til online publikationer. For eksempel har danske Soundvenue lagt en udgave af sit seneste temanummer på nettet via Issuu.
Når man har skabt sin publikation hos Issuu har man flere muligheder for at sprede den på nettet. Med en kode kan man ligge en lille version af det originale værk på sites som Facebook, MySpace, Blogger, Typepad, Livejournal og lignende.
»Vi vil gøre alle, både firmaer og private, i stand til publicere online med den bedste løsning, der findes. Ved at gøre Issuu gratis og tilbyde hosting og virale markedsføringsmuligheder kan kvalitets-publikationer endelig finde det internationale publikum, de fortjener,« siger Michael Hansen, medstifter af Issuu.