CSC-kunder trækker på skulderen over konflikt

Kunder hos CSC giver ikke udtryk for nervøsitet.

CSC og PROSA må selv løse deres uoverensstemmelser. Vi har intet med den falige konflikt at gøre, og vi er trygge ved situationen.

Sådan lyder beskeden overordnet fra en række af CSC's driftskunder, som ComON har henvendt sig til.

"Vi er ikke berørt af konflikten, som den løber i øjeblikket, og hvor fredsaftalen er gældende. Derudver bliver vi løbende holdt orienteret af CSCs ledelse, som også opdaterer med løbende redegørelser," forklarer Gerhard Dall, kommunikationschef hos forsikringsselskabet Tryg Danmark.

"Vi føler os indtil videre godt informeret om konflikten," beretter han.

Teleselskabet TDC er dog opmærksom på konflikten.

"Det har pt. ingen mærkbar effekt, men vi holder selvfølgelig øje med, hvordan sitautionen udvikler sig," siger Rasmus Avnskjold, pressemedarbejder ved TDC, som også er generelt tilfreds med kommunikationen med CSC.

Også forsikringsselskabet Codan er trygge ved situationen.

"CSC holder os løbende orienteret om udviklingen. Vi forventer, at CSC lever op til sine forpligtelser over for os uanset udfaldet af konflikten, der er et anliggende mellem CSC og PROSA," skriver Mads Houe, pressechef hos Codan, i et mailsvar til ComON.

Konflikten berører indtil videre 120 udviklings-medarbejdere, som CSC har lockoutet. Derudover har PROSA varslet strejke med 49 andre udviklingsmedarbejder. PROSA har desuden opsagt fredsaftalen med virksomheden, så fagforeningen fra den første juni kan sende driftsmedarbejdere i strejke. CSC har dog henvendt sig til flere it-virksomheder, heriblandt Miracle AS, for at skaffe alternativ arbejdskraft til at løse driftsopgaver, hvis det skulle blive nødvendigt.

Medarbejdere ved SKAT har tidligere afvist at kommentere konflikten, men forklaret at CSC kan blive idømt en bod, hvis virksomheden overskrider tidsfristerne i kontrakten.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S