Telenor afskaffer telefontilskud

Telenors svar i priskrigen: Lancerer fastprispakker, fjerner opkaldsafgiften i nye abonnementer og sætter en stopper for de store tilskud til mobiltelefoner.

Man er karl for sin hat, hvis man kan bevare overblikket over Telenors hele 16 forskellige mobilabonnementer. Telenor har dog selv indset, at den var riveruskende gal med så mange forskellige abonnementer. Så nu har de skåret til og de 16 abonnementsformer er reduceret til fem.

Der er ikke tale om komplette pakkeløsninger, som andre operatører har lanceret med succes, men det er muligt selv at stykke en pakkeløsning sammen. Som udgangspunkt kan man vælge mellem fem forskellige taletispakker, og så kan man tilkøbe sms/mms- og datapakker til fastpris.

Du kan se abonnementerne her.

Telefonen købes fremover uafhængigt af, hvilket abonnement kunden vælger, og kunden vælger selv, om telefonen skal betales over 6, 12 eller 24 måneder.

Med de nye abonnementer fjerner Telenor samtidig store tilskud til mobiltelefoner:

”Alle de store teleselskaber binder et stort tilskud i halen på de dyre telefoner for at få dem til at se billige ud. I dag gør vi op med hele den tankegang og fjerner tilskuddet til telefonerne. Til gengæld gør vi abonnementerne markant billigere, og i de nye abonnementer fjerner vi opkaldsafgiften, som har været en torn i øjet på mange”, fortæller Telenors markedsdirektør Peter Berg.  

Telenors nye fremgangsmåde for mobilabonnementer skyldes også, at Telenor vil gøre det meget mere enkelt at være kunde hos Telenor:

"Vi tror på, at fastprispakker og frit valg vil forbedre kundetilfredsheden markant, så kunderne bliver hos os i længere tid,” siger Telenors markedsdirektør Peter Berg.

”Samtidig tilbyder vi en masse, som lavprisselskaberne ikke har, bl.a. adgang til alle de nyeste smartphones, tryghed i form af kompetent kundeservice, personlig betjening i butikkerne og adgang til lånetelefoner hvis uheldet er ude – samt indholdstjenester med musiktjenesten WiMP i spidsen. Alt i alt har vi fra i dag et samlet tilbud til forbrugerne, som ingen andre kan levere,” mener Peter Berg.

Telenor har også ryddet på op telenor.dk for at gøre det mere enkelt at finde og bestille den rigtige telefon.

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S