Danske Banks app-succes: 3.000 nye kunder

Over 125.000 smartphone-brugere har downloadet Danske Banks applikationer til iPhone og Android.

Artikel top billede

ComONs søstermagasin på Mobil skrev vi i den forgangne uge, at det er svært for de danske mediehuse at komme til at tjene penge på deres mobilapplikationer. Danskerne gider simpelthen ikke betale for nyheder.

Anderledes succes oplever man i bankverdenen, hvor Danske Bank længe har ligget i toppen, når det handler om at overbevise danskerne om, at bankarbejde, det ordner man da på mobilen.

Opdatering på vej

700-800 daglige downloads af den gratis bank-applikation fra Danske Bank, har betydet, at banken hurtigt nåede første målsætning om 50.000 downloads inden årets udgang. Indtil videre har over 125.000 danskere i hvert fald hentet Danske Banks mobil-applikation, siden man 15. september sendte iPhone-applikationen på gaden og en måned senere lancerede en version til Android-brugerne.

”Vi er selvfølgelig meget glade for den store interesse, der har været omkring applikationen, men vi også meget glade for de mange positive tilkendegivelser, vi har fået fra brugerne i blandt andet iTunes App Store,” siger Peter Rørsgaard, underdirektør med ansvar for forretningsudvikling i Danske Bank.

Han fortæller videre, at de mange brugeranmærkninger har været med til at udvikle applikationen, og at man inden for meget kort tid er klar med en opdatering. Med den bliver det muligt at foretage regningsbetalinger på mobiltelefonen.

 

3.000 nye kunder

Mens Apple-brugerne var meget hurtige til at tage applikationen til sig efter lanceringen har kurven været blødere blandt Android-brugerne,.

”Android-brugeren var lidt anderledes i deres tilgang til vores applikation, og vi tror, at de er knap så vante til brugen af applikationer, som iPhone-brugerne er. Til gengæld har de downloadet i en mere stabil strøm lige fra starten,” siger Peter Rørsgaard.

Med over 125.000 downloads har mange ikke-kunder også fundet applikationen interessant, og sammen med bankens andre tiltag er det i de seneste knap tre måneder blevet til 3.000 nye kunder.

 

Passer på brugerne

Peter Rørsgaard fortæller, at man er meget opmærksom på, hvordan den nye applikation skal videreudvikles, så man ikke skubber brugere væk.

”Hvis vi skal implementere nye elementer i applikationen, så skal det gøres, uden at det går ud over den enkelhed, som præger applikationen. Det er en ting, som vi ikke må gå på kompromis med,” lyder det fra forretningsudvikleren Peter Rørsgaard.

 

Læs mere om mobilmarkedet på www.mobil.nu

 

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S