Kunder der har købt varer i Getmore inden det blev solgt er sikret, hvis varerne går i stykker. Det siger e-handelsfonden.
Efter ComONs søstermagasin CRN’s artikler om forholdene i Multimedia World og onlineforhandleren Getmore har e-handelsfonden meget usædvanligt valgt at offentliggøre et blog-indlæg, som garanterer gamle kunders rettigheder over for Getmore.
Ved nytår blev Getmores aktiviteter og hjemmesideadresse solgt til selskabet Express Data Aps, som ved samme lejlighed skiftede navn til Getmore Aps.
»Når en e-mærket virksomhed bliver solgt eller omdannet (…), er det et ufravigeligt krav fra e-handelsfonden, at ingen forbrugere kommer i klemme,« skriver e-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen blandt andet på fondens hjemmeside.
»Det betyder at alle forbrugere, der har en berettiget reklamation eller andet krav efter et køb (hos Getmore, red.) kan (…) gøre deres krav gældende overfor Getmore ApS,« lyder det videre.
Lars Schmidt Larsen understreger over for CRN, at udmeldingen sker på e-handelsfondens eget initiativ.
»Det er ikke noget, vi normalt gør, men når der er blevet skrevet om Getmore i medierne er der nogle forbrugere, der bliver bekymrede. Så har vi vurderet i denne her konkrete sag, at det var nødvendigt at melde det her ud,« siger Lars Schmidt Larsen til CRN.