Hvis virksomheder gerne vil have den danske presses opmærksomhed, så kan de for eksempel henvende sig til Presswire. Firmaet tilbyder nemlig at lave pressemeddelelser og sende dem til relevante medier.
Men fremover vil Presswire ikke kun sende sine kunders historier og nyheder til journalister på danske medier. I fremtiden vil Presswire ligeledes henvende sig direkte til danske bloggere.
»Vi ser oftere og oftere, at det er bloggerne, der kommer først med nyhederne eller er dem, der sætter en dagsorden. Det skyldes, så vidt vi ser det, at bloggerne er meget specialiserede. Nogen skriver om it på et meget højt og samtidig smalt niveau, og andre blogger om roser på et fagligt niveau, hvor de etablerede ikke kan være med,« siger journalist Rene Hjetting fra PressWire.
Han kan dog ikke pege på nogle danske blogs, der har imponerende læsertal, som for eksempel flere svenske teenage-bloggere har opnået.
Nyhedsservicen lanceres nu i Danmark og senere i de ni lande, som PressWire er aktiv i. I øjeblikket har 30 danske bloggere tilmeldt sig.
De kan vælge at modtage pressemeddelelser inden for en række forskellige kategorier.