Fra midnat til klokken 10.30 i dag er e-mails, sendt til kunder hos Surftown, formentlig gået tabt.
ComON har talt med erhvervskunder, som ikke undrede sig over, at der ikke dukkede e-mails op fra morgenstunden.
Årsagen skal findes hos Surftown.
»Mængden af spam er jo voldsomt stigende i øjeblikket. Derfor har vi været i gang med at implementere ting, der kan begrænse spam. Det var i forbindelse en opdatering i nat, at nogle af vores kunder havde problemer med at modtage e-mails,« siger Thomas Folmann, salgs- og marketingdirektør hos Surftown A/S.
Det var altså i et forsøg på at dæmme op for spam, at det meste regulære post også forsvandt.
Det irriterer en anonym kunde, som ComON har talt med.
»Jeg er forarget, fordi alle mail sendt i det tidsrum til Surftowns kunder og mig er tabt, uden at afsenderen har fået en besked tilbage om leveringsproblemer. Det er totalt uansvarligt, når man betaler for et erhvervsprodukt!
Der er vigtige mails, som er gået tabt. Det finder man ud af, når nogle sure kunder ringer tilbage, men det er jo ikke alle som gider det.«
Han undrer sig også over, at der først efter middag kom informationer om fejlen på Surftowns hjemmeside.
»Det er selvfølgeligt beklageligt, men fremadrettet kommer det her til at betyde, at vores vores kunder kommer til at mærke en markant forbedret service,« lover Thomas Folmann.
Thomas Folmann lover, at et udbygget system til driftinformation bliver implementeret senere på året. Surftown er generelt inde i en periode med flere tiltag for at forbedre firmaet og branchens ry. Blandt andet en en fast prissætning af begrebet "fri trafik".