Mænd forstår ikke deres gadget

Kvinder har ry for at købe tøj, de aldrig går i. Måske køber mænd gadgets, de slet ikke har brug for. Ny undersøgelse viser, at mænd er bange for at købe det forkerte elektronik.

På forsiden af ComONs søstermagasin GEAR er der for det meste en smækker pige. Der er ingen tvivl om, at flest mænd læser om gadgets.

Men nu viser en undersøgelse fra HP, at britiske mænd ikke har så godt styr på deres gadgets, som de måske gerne ville.

Til gengæld stoler halvdelen af mænd ikke på kvinder, når husstanden skal købe elektroniske gadgets. Derudover stod 85 procent af mændene for at købe ny teknologi til hjemmet.

Ifølge undersøgelsen mener hver tredje ud af de tusinde adspurgte mænd, at de har styr på teknik. Men ud af dem beretter næsten hver fjerde, at de føler sig usikre og bekymrede, når de skal købe ny teknik.

Desuden vil det være en god idé at tjekke, om der overhovedet er brug for indkøbene. Der er ingen grund til at købe en iPod, hvis du aldrig lytter til musik eller har brug for flashe noget blæret elektronik.

Ifølge undersøgelsen er mænd bange for at blive bebrejdet for at købe det forkerte isenkram, og at de ikke er med på de seneste elektroniske landvindinger.

The Times teknikjournalist Stuart Miles fortæller, at mænd burde lave bedre research, inden de køber ind. Det kan være gennem magaziner, forbrugerundersøgelser eller venners anbefalinger.

Så kan det være, at flere undgår den der sammensnørede følelse i maven, når de trykker »bekræft køb.«

Læses lige nu

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car