Falkoner-butik trænger ind på erhvervsmarkedet

Den hårde konkurrence på forbrugermarkedet har fået Multimedia World til at gå om bord i erhvervsmarkedet for at skabe ny vækst. Butikken, der er blandt veteranerne på Falkoner Allé, henter nu 30 procent af sin omsætning i erhvervsafdelingen.

»Der er ikke flere vækstmuligheder i butiksafdelingen, men derimod er der stor muligheder i markedet for erhvervskunder, og der er ikke den store konkurrence,« mener Sagib Hussain. Han og kollegaen Asif Mahmood er begge administrerende direktører i Multimedia World. En forretning, de oprettede i fællesskab tilbage i 1994.

Erhvervsafdelingen, der blev oprettet i år 2002 er målrettet mod SMB-markedet.

»Fordelen ved erhvervsmarkedet er, at det ikke kræver den store plads. Vi har et showroom, hvor kunderne kan se produkterne, men derudover optager afdelingens tre sælgere ikke den store plads,« siger Sagib Hussain.

»Vi sælger også løsninger til selskaber med op til 250 ansatte, men det er oftest væsentligt mindre virksomheder, der benytter os,« siger Jimmi Hansen, underdirektør og chef i erhvervsafdelingen.

Sagib Hussain ser erhvervsafdelingen en naturlig udvidelse af forretningen. Ifølge direktøren er der ikke de store vækstmuligheder i selve privat markedet.

»Vi kan godt konkurrere med internetforhandlerne, når fragtomkostningerne medregnes. Men det er især den personlige kontakt, vi vinder på. I butikken har folk en mulighed for at komme ind og føle på varen, og det giver en tryghed, der ikke findes ved internethandel.«

Læs mere om Multimedia World i dagens udgave af Computer Reseller News.

Læses lige nu

    Digitaliseringsstyrelsen

    Erfaren IT-profil til videreudvikling af MitID

    Københavnsområdet

    PensionDanmark

    Senior Data Scientist

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Business Cloud Engineer

    Københavnsområdet

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS