HP har i løbet af efteråret skabt et brohoved hos en god håndfuld selvstændige forhandlere i den høje ende af kopi-markedet. Og samtidig
opruster man kopi- og printforretningen hos en række traditionelle it-forhandlere.
»Det er en større offensiv på hele markedet for de lidt tungere print- og kopiløsninger. Vi satser dels på at udvikle vores samarbejde
med 6-7 partnere, som er i markedet i forvejen, samtidig med at vi skærper vores profil hos 10-12 af vores eksisterende partnere i it-kanalen,« siger Peter Koch, direktør i HPs printerdivision.
En af de kopiforhandlere, som HP har allieret sig med, er Digital House, der hidtil har været kendt som ren Xerox-forhandler.
Her siger direktør Jesper Stahl, at virksomheden som HP-partner står stærkere, når det gælder at tilbyde integrerede løsninger indenfor
dokumenthåndtering.
»I stedet for at diskutere om en kopi koster en øre mere eller mindre handler det om at effektivisere kundernes arbejdsgange og spare
tusindvis af kroner,« siger Jesper Stahl.
Århusianske Computerstore, som er en del af svenske Dustin, er sammen med blandt andet Comwir, Comm2 og Topnordic blandt de traditionelle it-forhandlere, som udgør anden bølge i HPs offensiv.
»Med HP får vi adgang til at tilbyde en service, som kan øge vores omsætning på et marked, hvor vi i dag står svagt,« siger direktør
i Computerstore, Lars Bräuner, om satsningen på det nye forretningsområde.
I modsætning til printermarkedet, hvor HP i dag er den absolut største producent, står man i dag svagt inden for kopi-løsninger.
Det skal den nye satsning lave om på.
»Vi vil også være de største på kopi-markedet,« siger Peter Koch.
Læs mere om HPs kopisatsning i CRN nummer 21, der er på gaden i dag.