Ebay køber Den Blå Avis for 2,1 milliarder

Den Blå Avis er blevet solgt. Køberen er Ebay, der lægger 2,1 milliard kroner for handlen.

Verdens største handelsplads overtager Danmarks største digitale kræmmermarked. Den Blå Avis er netop blevet opkøbt af giganten eBay for 2,1 milliarder danske kroner. Den Blå Avis er god for 120 millioner sidevisninger om måneden og dertil kommer 66 millioner visninger på bilbasen.dk. Handlen gælder både sites og den trykte avis.

»Med Den Blå Avis som udgangspunkt vil vi realisere nye udfordringer i hele Skandinavien,« siger Jacob Fonnesbech Aqraou, der er direktør i eBays globale rubrikannonce-forretning.

Karsten Ree, der har grundlagt sin formue på Den Blå Avis, sælger for at gennemføre et generationsskifte i virksomheden. Forhandlingerne har stået på i fire år, og været intensiveret i det seneste år.

»Det er rart at sælge, når man ikke er tvunget til at sælge. Vi har fundet en køber der lever op til de grundlæggende værdier i Den Blå Avis. eBay er global, men ideen bag virksomheden er grundlæggende de samme som vores,« siger Karsten Ree.

Karsten Ree sælger primært virksomheden for at undgå at blive tromlet over ende af eBay eller andre globale virksomheder.

»Vi har ikke haft lyst til at sælge, men som verden globaliserer sig selv, må man erkende, at det bliver sværere at klare sig. Hvis vi ikke solgte, ville det føre til en ordentlig slåskamp, hvis der kom en stor spiller til byen. Jeg må respektere, at man ikke altid kan køre rundt i førertrøjen. Hvis eBay kom til Danmark, ville man få nogle ordentlige høvl, så er det bedre at sælge,« siger Karsten Ree.

Han mener, at han efter 27 år i Den Blå Avis er ved at være en uddøende race.

»Jeg hører ikke rigtig til i en verden, hvor man ikke længere må ryge på kontoret. Nu vil jeg spise en masse burgere og dø af rygning,« siger Karsten Ree med et glimt i øjet.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job