Millionhul fældede Compare Support

Det var forsvundne lagervarer for millioner, der udløste krakket i Compare Support, siger manden, der afløste den bortviste og svindelanklagede direktør Kim Mikkelsen.

Artikel top billede

Servicefirmaet Compare Support kunne ikke have været reddet. Manglende lagervarer betød, at der var et hul i kassen på flere millioner kroner. Sådan siger Johnny Larsen som reaktion på CRNs interview med den svindelanklagede direktør i Compare Support, Kim Mikkelsen.

Efter at Kim Mikkelsen i april 2007 blev bortvist fra Compare Support, blev Johnny Larsen kort tid efter indsat som direktør i et forsøg på at redde firmaet, men det blev ifølge Johnny Larsen hurtigt klart, at firmaet ikke var til at redde.

»Min tilgang var, at firmaet skulle drives videre. Jeg holdt møder med alle kunder, som sagde ja til en plan for at fortsætte selskabet. Men tre uger inde i forløbet måtte jeg indgive politianmeldelse, da jeg konstaterede, at der er et hul i kassen på et større millionbeløb på grund af manglende lagerbeholdning. Det betød, at en konkurs ikke var til at undgå,« siger Johnny Larsen i dag.

Han peger samtidig på, at Kim Mikkelsen som bestyrelsesmedlem i Compare Support selv var med til at træffe beslutningen om at begære selskabet konkurs i slutningen af maj 2007.

Dermed undsiger han Kim Mikkelsens version af forløbet. Ifølge Kim Mikkelsen skyldtes nedturen i Compare Support udelukkende, at Johnny Larsen Ikke »havde havde forstand på at drive en virksomhed med 130 mennesker«, som Kim Mikkelsen udtrykker det i interviewet med CRN.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job