Shg fyrer strejkende medarbejdere

Størstedelen af Shgs medarbejdere på lageret nedlagde arbejdet mandag. Medarbejderne forlanger at blive organiseret i 3F. Direktør Thomas Falborg har svaret igen med en opsigelse.

Mandag nedlagde en række lagerfolk arbejdet hos onlineforhandleren Shg. De strejkende medarbejdere forlanger, at forhandleren indgår en overenskomst med 3F.

Ifølge talsmand Michael Raagaard handler strejken om at skabe ordentlige vilkår for lagermedarbejderne. Af de 21 ansatte på lageret deltager 18 medarbejdere i strejken, oplyser talsmanden. Det tal er direktør Thomas Falborg dog ikke enig i. Han mener nærmere, at det drejer sig om 13-15 personer. Han erkender dog, at han ikke har det fulde overblik, da personalechef Allan Foged p.t er bortrejst.

I går onsdag efter tre dage med strejkende medarbejdere besluttede Thomas Falborg at opsige de strejkende medarbejdere. Det drejer sig i alt om cirka 15 personer ifølge direktøren.

»Jeg vil ikke kalde det en fyring. Vi opsiger de medarbejdere, der er blevet væk i tre dage, men det er ikke sådan, at jeg bærer nag. De er velkomne til at søge deres arbejde igen, og så skal de nok få jobbet,« lyder det fra Thomas Falborg.

Lagerarbejdet bliver i stedet udført af medarbejdere fra andre afdelinger, og Thomas Falborg oplyser, at han ikke gå ud og ansætte en masse nye folk lige med det samme

Hos 3F kommer fyringerne som en overraskelse.

»Det er spild af papir at fyre medarbejderne. Vi har løst medarbejderne af deres kontrakt og sagt, at de ikke skal arbejde før konflikten er ovre, og indtil da betaler vi deres løn. Vi fortsætter strejken, indtil der bliver indgået en aftale, og det er selvfølgelig et mål, at de her medarbejdere får deres arbejde tilbage, når vi indgår en aftale,« lyder det fra Jan Sylvest Andersen, der er faglig konsulent hos 3F.

Han er træt af, at konflikten er endt i strejke, men ligesom de strejkende medarbejdere mener han, at der er blevet gjort alt for at finde en løsning.

»Vi har forsøgt at indgå en aftale med Shg siden maj, men ledelsen ønsker ikke at indgå en overenskomst med 3F. Vi mangler bedre løn, overarbejdsbetaling og bedre arbejdsvilkår, men ethvert forslag om forbedringer afvises blankt fra ledelsen,« forklarer Michael Raagaard til CRN.

Thomas Falborg bekræfter overfor CRN, at virksomheden har været i kontakt med 3F, men onlineforhandleren meddelte fagforeningen, at en overenskomst ikke havde nogen interesse.

»Langt de fleste af vores medarbejdere er organiseret i HK, og derfor er det mere naturligt af lagerfolkene også organiseres her, men 3F har meddelt, at så må vi tegne to overenskomster, og det mener jeg ikke er rimeligt i så lille en virksomhed som vores,« forklarer Thomas Falborg.

Navnenyt fra it-Danmark

Comsystem A/S har pr. 15. april 2026 ansat Iver Jakobsen som Technical Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med teknisk løsningssalg. Iver Jakobsen har 25 års erfaring fra TelCo-branchen. Han kommer fra en stilling som Key Account Manager hos E.ON Drive ApS. Han har tidligere beskæftiget sig med rådgivning og løsningssalg. Nyt job

Iver Jakobsen

Comsystem A/S

Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Dan Toft, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med digitalisering med Microsoftplatformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Han er uddannet datamatiker. Han har tidligere beskæftiget sig med Microsoft 365 og SharePoint udvikling. Nyt job

Dan Toft

Pinksky ApS

Trafikstyrelsen har pr. 1. maj 2026 ansat Nihad Hodzic som IT og Digitaliseringschef. Han skal især beskæftige sig med med IT-projekter og digital transformation, herunder især det strategiske løft af Trafikstyrelsens digitale niveau. Han kommer fra en stilling som Kontorchef hos Udviklings og Forenklingsstyrelsen. Han er uddannet i statskundskab og har en lederuddannelse fra MIT Sloan, samt en igangværende Master i IT-Ledelse. Han har tidligere beskæftiget sig med IT-udvikling og større projekter på momsområdet, hvor han har ledet et projekt- og udviklingskontor. Nyt job

Nihad Hodzic

Trafikstyrelsen

Immeo har pr. 1. maj 2026 ansat Sofie Amalie Buur som Consultant. Hun kommer fra en stilling som Frontend Engineer & UI/UX Designer hos Valyrion. Hun er uddannet Cand.it. Softwaredesign ved ITU. Nyt job